Papildai sportui, suteikiantys energijos – TOP 9

papildai energijai

Visi žinome, kad geriausias būdas išlaikyti energiją ir pasiruošimą aktyviai dienai – tai sveika mityba, fizinis aktyvumas ir kokybiškas miegas.

Nors viskas atrodo gan paprasta, tačiau gyvenimas dažniausiai būna sudėtingesnis, todėl nesuspėjame, ar tiesiog neturime noro laikytis minėtų punktų reguliariai. Tad kyla klausimas: kaip dar galime palaikyti aukštą energijos lygį dienos eigoje? Kokie maisto papildai gali padėti? Atsakymą rasite šiame straipsnyje.

Papildai sportui, kurie suteiks aukštesnį energijos ir darbingumo lygį – TOP 9:

papildai energijai1. Kofeinas su L-teaninu

Visi esame susipažinę su kofeinu, žinome, kur jis randamas ir koks jo poveikis. Daugeliui iš mūsų kofeinas yra tarsi mūsų ištikimas pagalbininkas, kurio griebiamės vos atsikėlus ryte, vos išlipę iš lovos.

Nors kofeinas veikia gana gerai ir yra plačiai prieinamas visame pasaulyje, jis taip pat gali turėti ir nemalonių poveikių. Kofeinas gali padaryti mus nervingus, irzlius ir gali dirginti virškinimo traktą.

Laimei, tyrimai parodė, kad natūrali aminorūgštis, esanti arbatoje, vadinama L-teaninu, gali natūraliai panaikinti mūsų minėtus neigiamus kofeino poveikius, skatindama atsipalaidavimą, pažinimo funkciją, pagerindama emocinę būseną. Skamba visai neblogai!

👉  Kofeino poveikis ir nauda

2. Geležies papildai

Geležis yra ne tik pastatų statybinė medžiaga, bet ir esminis jūsų kūno elementas. Negaunant pakankamai geležies, jūsų kūnas negali sukurti baltymo, vadinamo hemoglobinu, kuris yra atsakingas už deguonies transportavimą iš plaučių į likusį kūną, o tai yra gana svarbu!

Jei jūsų organai ir audiniai (įskaitant smegenis) negauna pakankamai deguonies, tuomet jaučiatės pavargę, vangūs, mieguisti ir dažnai – net kaprizingi.

Geležies gaunama su maistu, jei mūsų mityba yra subalansuota. Geležis dažniausiai randama mėsoje ir jūros gėrybėse, o vegetarai, veganai ir kiti žmonės, kurie su maistu negauna pakankamai geležies, gali apsvarstyti galimybę vartoti geležies papildus sportui, kad papildytų savo mitybą. Siūlome pasitarti su gydytoju arba mitybos specialistu, kad įsitikintumėte, jog surenkate kūnui reikalingą kiekį geležies.

👉 Dienos kalorijų normos skaičiuoklė

papildai energijai3. Citrulino papildai sportui

Citrulinas atpalaiduoja ir plečia kraujagysles, kad padidintų kraujo tekėjimą į kūną.

Daugiau kraujo į jūsų kūno audinius reiškia daugiau deguonies ir vitaminų, prieinamų jūsų raumenims ir smegenims. O laimingos smegenys ir raumenys reiškia, kad turėsite pakankamai energijos savo dienos darbams.

Tyrimai parodė, kad citrulino papildai sportui gali padidinti fizinio krūvio efektyvumą ir padeda organizmui atsigauti po treniruotės.

👉  Citrulino papildas sportui

4. Vitamino B12 papildai

Kaip ir dauguma B grupės vitaminų, vitaminas B12 padeda jūsų organizmui natūraliai pasigaminti energijos iš suvartoto maisto.

Maisto produktai, kuriuose yra didžiausias vitamino B12 kiekis – tai mėsa, žuvis ir pieno produktai, o vegetarai, veganai ir kiti žmonės, kurie nesuvartoja pakankamai minėtų maisto produktų, galėtų apsvarstyti galimybę papildyti savo racioną vitamino B12 maisto papildais.

Neturėdami pakankamai šio vitamino, galite nuolat jaustis pavargę ir mieguisti. Negeras jausmas, kai turi daug ką veikti!

👉  Vitaminai sportuojantiems

papildai energijai5. Melatonino maisto papildai

Viena iš paprasčiausių energijos trūkumo priežasčių, žinoma, yra miego trūkumas. Be miego mūsų kūnas negali atsinaujinti ir tinkamai pasiruošti ateinančiai dienai.

👉  Kaip pagerinti miego kokybę?

Dėl įvairių aplinkybių, dauguma suaugusiųjų negali miegoti tiek, kiek rekomenduojama, norint būti energingiems, žvaliems ir sveikiems. Įtraukus į savo racioną melatonino maisto papildus, pagaliau galėsime gauti pakankamai kokybiško poilsio, kurio nusipelnėme.

Melatoninas – tai natūralus hormonas, kurį gamina mūsų organizmas, kuris yra tarsi signalas mūsų organizmui užmigti. Kartais, kai mūsų organizmas negamina pakankamai melatonino, tad tokiais atvejais gali kankinti nemiga.

Tačiau kai kurie patiria lėtinę nemigą, dėl kurios gali išsivystyti nuolatinis vangumas, nuotaikų svyravimai ir kiti nemalonūs padariniai.

Laimei, melatoniną gali vartoti žmonės, sergantys periodine arba lėtine nemiga. Ir skirtingai nei daugelis kitų mieguistumo priemonių, jis nesudaro priklausomybės ir nesukelia abstinencijos simptomų, kai jo vartoti nereikia!

👉  Melatonino papildai

6. Tirozino papildai sportui

Tirozinas yra medžiaga, kuri randama maisto produktuose, kuriuose yra daug baltymų (pvz.: žuvyje, kiaušiniuose, mėsoje ir kt.).

Tirozinas leidžia organizmui gaminti neuromediatorius, kurie yra tarsi maži signalai, kuriuos jūsų smegenys naudoja siųsdamos pranešimus įvairioms smegenų dalims.

Trūkstant pakankamai šių neuromediatorių, smegenims gali prireikti daugiau laiko atlikti užduotis, todėl galite jaustis vangūs, pavargę ir tai dar gali turėti neigiamos įtakos jūsų atminčiai! Šių neuromediatorių smegenyse taip pat mažėja esant dideliam stresui ar nerimui, todėl esame pažeidžiami, kai mums jų labiausiai reikia.

Papildydami savo racioną tirozino papildais sportui, galime jaustis budrūs, žvalūs ir pasiruošę susidoroti su gyvenimo iššūkiais.

7. Ashwagandha maisto papildai

papildai energijaiAshwagandha –  tai vaistinė žolelė, dažniausiai naudojama Indijoje. Ashwagandha naudojama šimtmečius, siekiant padėti organizmui susidoroti su fiziniu ir psichiniu stresu.

Bėgant metams ashwagandha buvo kruopščiai ištirta šiuolaikinio mokslo ir patvirtinta kaip itin naudinga organizmui.

Atlikto tyrimo metu buvo nustatyta, kad pas dalyvius, kurie vartojo ashwagandha, kortizolio kiekis organizme buvo 28% mažesnis. Kortizolis yra hormonas, dėl kurio mūsų kūnas reaguoja į stresą, todėl mažesnis šio hormono lygis leis jums jaustis labiau atsipalaidavusiems ir budriems.

👉  Ashwagandha maisto papildai

Kai mūsų gyvenime patiriama mažiau fizinio ir psichinio streso, tuomet galime efektyviau panaudoti savo protą ir kūną bei per tą patį laiką padaryti daugiau.

8. Kreatino papildai sportui

Kaip jau daugelis žino, kreatinas – tai medžiaga, randama daugelyje papildų sportuojantiems ir natūraliai randama raudonoje mėsoje, žuvyje, paukštienoje bei kiaulienoje.

👉  Kreatino vartojimas

Kreatinas veikia kartu su kūno energijos gamybos procesu iš maisto ir gali greitai suteikti energijos, kai mums reikia padaryti ką nors ypač sunkaus ar sekinančio.

Iš tikrųjų, kreatino papildai sportui – tai viena iš labiausiai ištirtų medžiagų pasaulyje ir, kaip nustatyta, kreatinas pagerina sportinę ir protinę veiklą, dėl papildomos energijos pliūpsnio, kurį jis suteikia organizmui.

9. Kofermentas Q10 (CoQ10)papildai energijai

Kofermentą Q10 (dar vadinamas tiesiog CoQ10), gaminamas organizmo ir randamas visų tipų ląstelėse.

Jūsų kūnas gali naudoti CoQ10 energijos gamybai ir apsisaugojimui nuo tam tikrų rūšių žalos.

Tačiau be CoQ10, jūsų ląstelės bus ne tokios sveikos ir negalės tinkamai augti. O juk to mes visi norime išvengti.

Kai kurie žmonėms gali turėti nepakankamą kiekį kofermento Q10. Tai gali būti vyresnio amžiaus žmonės bei sergantys tam tikromis ligomis, pvz., II tipo cukriniu diabetu, tam tikromis vėžio formomis ar širdies ligomis. Šioms žmonių grupėms ypač svarbu įsitikinti, kad jų kofermento Q10 lygis yra pakankamas. Priešingu atveju gali padėti CoQ10 maisto papildas.

Pasisemk daugiau energijos