fbpx

PAPILDAI SPORTUI (II DALIS)

Norime pratęsti ankstesnio straipsnio temą ir nurodyti kitas papildų rūšis. Papildai, apie kuriuos kalbėsime šioje dalyje nėra taip dažnai sutinkami eilinio sportuojančio žmogaus rutinoje. Tačiau smalsuoliams verta išbandyti ir juos – bei pasilikti tai, kas išties pasirodys reikalinga! Taigi – kiti papildai sportui!

*TERMOGENIKAS

Tai papildas, kuris pakelia kūno temperatūrą (maždaug 1-2 laispniais), o tai leidžia sudeginti daugiau kalorijų ir efektyviau deginti riebalinį sluoksnį. Taip pat termogenikas padidina jėgą, ištvermę, darbingumą, medžiagų apykaitą, slopina apetitą.
Vartojimas: pabudus ryte ir prieš treniruotę. Vengti vartoti vakare, kadangi sudėtyje yra daug kofeino, o tai gali sukelti nemigą. Norint išvengti pripratimo prie termogeniko, reikėtų kas 2 savaites padaryti pertrauką nuo šio papildo.

*GEINERIS

papildai sportuiTai papildas, kurio sudėtyje yra baltymų ir didelis kiekis angliavandenių, ir jis skirtas tiems, kurie nori priaugti svorio, tačiau su maistu nesurenka, ar dėl pvz. darbo pobūdžio, nespėja surinkti dienos kalorijų normos. Trumpai tariant, geineris – tai proteinas, papildytas angliavandeniais.

Dažniausiai geineris būna kelis kartus pigesnis už proteiną, nors atrodytų, kad geinerio sudėtis net turtingesnė už proteino. Deja, geineryje esančių baltymų kokybė ir kiekis visada nusileidžia proteine esančių baltymų kokybei ir kiekiui, o angliavandeniai, esantys geineryje, dažniausiai būna paprastieji, t. y. cukrūs, kurie nėra brangūs. Vis dėlto, šis papildas nepakeičiamas tiems, kurių medžiagų apykaita ypač greita ir jiems itin sunku priaugti masėsTačiau namų sąlygomis galima pasigaminti dar geresnį ir pigesnį geinerio variantą – reikia tik fantazijos bei blenderio. 😀
Vartojimas: pagal kalorijų poreikį. Galima suvartoti porciją tik atsikėlus ryte, tarp valgymų popiet, taip pat po treniruotės. Kalorijas geinerio pagalba reikėtų kelti pamažu, kadangi drastiškai užkėlus surenkamų kalorijų kiekį, greitai užsiauginsite tik nereikalingą riebalinį sluoksnį. Kiek kalorijų jums reikia suvaroti, norint padidinti svorį, galite čia.

*TESTOSTERONO SKATINTOJAS

Tai papildas, kuris skatina natūralaus testosterono išsiskyrimą kūne. Testosteronas – tai vyriškas hormonas, atsakingas už raumens dydį, jėgą, lytinį potraukį. Fizinio krūvio pratimai, įtraukiant kuo daugiau raumenų grupių (pvz. pritūpimai su štanga), padidina testosterono koncentraciją. Apskritai, jėgos sportu užsiimančių vyrų testosterono koncentracija net 40% aukštesnė nei nesportuojančių ar kitas sporto šakas propoguojančių vyrų. Yra faktoriai, kurie mažina testosterono kiekį organizme, t. y. amžius (nuo 30-ies m. jo lygis mažėja), alkoholis, cigaretės, stresas, greitas maistas.

Kad išvengtų testosterono lygio kritimo ir išlaikytų testosterono lygį normalų ar netgi aukštesnį, nei įprasta, dažniausiai jau vyresni vyrai, pasitelkia testosterono skatintojo papildus, kuriuos vartojant, padididėja jėga, ištvermė, raumens augimo potencialas, miegas ir jo kokybė, lytinio gyvenimo kokybė. Natūraliai padidinti ar palaikyti aukštą testosteroną taip pat įmanoma, apie tai rašėme šiame straipsnyje.
Vartojimas: visa porcija tik atsikėlus ryte, arba padalinus ją į 2 dalis – viena dalis tik atsikėlus ryte, o kita – 30 min. prieš pietus. Vartojant testosterono skatintoją 8 savaites, reikėtų padaryti 4 savaičių pertrauką, išvengiant natūralaus testosterono gaminimo sumažinimo organizme.

papildai*ZMA

Tai cinko, magnio ir vitamino B6 junginys. Šis papildas užtikrina geresnį ir gilesnį miegą, po kurio pailsėsite daug geriau, taip pagerindami atsistatymą po fizinio krūvio ir tuo pačiu raumenų augimą, nes raumenys auga tada, kai miegate. ZMA taip pat užtikrina testosterono gamybą organizme.
Vartojimas: po vakarienės ar likus maždaug valandai iki miego.

*GLUTAMINAS

Tai papildas, skirtas apsaugoti raumenis nuo irimo proceso, taip pat siekiant padidinti liesą raumenų masę.  Glutaminas – tai viena iš 20 aminorūgščių, kurią organizmas gali pasigaminti pats. Tačiau sunkiai sportuojančiam organizmui reikalingas didesnis glutamino kiekis, nei organizmas sugeba pagaminti, todėl į pagalbą pasitelkiamas atskiros aminorūgšties – glutamino papildas. Šis papildas taip pat suteikia energijos treniruočių metų.
Vartojimas: po 5 g. ryte ir prieš miegą arba po treniruotės, priklausomai nuo to, kokius papildus dar vartojate.

*PAPILDAS SĄNARIAMS

Tokie papildai yra skirti sąnarių priežiūrai, t. y. stiprinantys sąnarius ir palaikantys jų funkciją, stabdantys priešuždegiminius procesus, saugantys ir atkuriantis kremzlinį sąnarį. Fizinio krūvio metu, sportininkai atlieka daug įvairių judesių su svoriais, taip įdarbinant ir apkraunant sąnarius. Papildas sąnariams vartojamas esant sąnarių skausmams, nusidėvėjimui ar siekiant atkurti ir palaikyti sąnarių būklę.
Vartojimas: 2 kartus per dieną, kartu su maistu. Kadangi sąnarių atsistatymo ir gijimo procesai yra sudėtingi ir ilgi, todėl siekiant pajausti poveikį, reikėtų sąnarių papildą vartoti bent 3-6 mėnesius.

Primename, kad papildų vartojimas nėra būtinas, turite atsižvelgti į savo dabartinę būklę, norimus pasiekti tikslus bei įvertinti, ar dabar padarote viską, jog maksimaliai padėtumėte sau siekti tikslų ir be papildų. Papildai sportui yra tai, ką reikia rinktis atsakingai –  TOBULĖKIME KARTU!

Reikalinga pagalba?

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)