fbpx

KREATINAS. AR TIKRAI VEIKSMINGIAUSIAS PAPILDAS?

Kreatinas – tai papildas, kuris pagerina maisto medžiagų įsisavinimą, didina trumpalaikę ištvermę, raumenų masę ir jėgą. Šis papildas neturi jokių šalutinių efektų ir yra ganėtinai nebrangus, todėl jis yra vienas geriausių pasirinkimų.

Kreatino yra ir kai kuriuose maisto produktuose – daugiausia: mėsoje, kiaušiniuose ir žuvyje, tačiau jo kiekiai ten nėra pakankami. Ir norint efektyviausio kreatino veikimo, geriausia yra naudoti papildus.

Kokie yra kreatino pliusai?

kreatinas

Kai valgome maistą, pvz. vištieną, jos baltymų pasisavinimas nėra 100%, o siekia apie 60%. Norėdami pagerinti maisto medžiagų pasisavinimą, galime vartoti kreatiną. Ir tai tik vienas iš kreatino pliusų. Kai kurie sportininikai kreatiną vadina geriausiu maisto papildu rinkoje.

Kaip jau minėjome, kreatinas taip pat padidina trumpalaikę ištvermę, o tai leidžia labiau apkrauti raumenis treniruotės metu ir pagerinti augimo rodiklius. Vietoje to, kad pvz., spaudime su štanga nuo krūtinės, padarote 8 pakartojimus ir tuomet jums pasibaigia jėgos, vartojant kreatiną, galėsite išspausti 10-12 pakartojimų, taip pat galėsite išspausti didesnį svorį.

Dar viena kreatino savybė – jis padeda padidinti kūno masę. Taip nutinka ne tik dėl geresnio maisto medžiagų pasisavinimo, bet ir dėl to, kad kreatinas sulaiko vandenį raumenyse, todėl raumenys atrodo pilnesni. Nustojus vartoti kreatiną, sukauptas vanduo iš raumenų pasišalina per keletą savaičių. Yra kreatino pakaitalas – krealkalinas, kuris atlieka tokią pat funkciją kaip ir kreatinas, tik nekaupia vandens raumenyse. Todėl kre-alkaliną dažnai renkasi moterys.

Kreatino papildai sveikatai suteikia labai daug privalumų, ypač reiktų paminėti neuroapsauginius ir širdies darbą gerinančius aspektus.

Tačiau reikia žinoti, kaip vartoti kreatiną, norint maksimalios naudos ir jokio neigiamo šalutinio poveikio.

Kaip varoti?

Sporto dienomis – 5 gr. atsikėlus ryte, 30 min. prieš treniruotę ir iškart po treniruotės.

Ne sporto dienomis – 5 gr. atsikėlus ryte ir 30 min. prieš popietinį valgymą.

kreatinasSvarbu! Kreatiną užgerkite dideliu kiekiu vandens (apie 0,5 l). Geriausia vandenį gerti kiek pasaldintą gliukoze arba vietoj vandens gerti vynuogių sultis. Tai būtina geram kreatino pasisvinimui. Kre-alkalinui tas nėra reikalinga.

Kreatiną vartojant svarbu padaryti tokios pat trukmės pertrauką (pvz. 1 mėn. vartoti, 1 mėn. pertrauka). Pertrauką daryti būtina todėl, kad pats organizmas nesumažintų gaminamo kreatino kiekio bei leistumėte pailsėti organizmui nuo didelio kiekio vandens. Kitas variantas yra, pavyzdžiui, 1 mėn.varoti kreatiną, o kitą mėn. – kre-alkaliną.

Kyla daug diskusijų dėl užkrovos fazių kreatino vartojime. Svarbiausia prisiminti, kad vienu kartu kūnas pasisavina tik 5 gr. kreatino, todėl nėra tikslo vartoti didesnius jo kiekius. Kreatino atsargos laikomos raumenyse (apie 95%) bei kepenyse (apie 5%).

Taigi, kreatinas – vienas efektyviausių ir populiariausių maisto papildų rinkoje, todėl pasinaudokime proga pakelti savo potencialą į sekantį lygį, naudodamiesi visais kreatino privalumais, o kartu neužmirškime ir subalansuotos mitybos!

Reikalinga pagalba?

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)