fbpx

VISKAS APIE OMEGA 3 RIEBALŲ RŪGŠTIS

Riebalai tai ne blogis! Tai žmogaus organizmui svarbios maistinės medžiagos, kurios reikalingos daugeliui organizmo funkcijų. Riebalai ne tik suteikia energijos, bet ir padeda kitoms maistinėms medžiagoms atlikti savo darbą. Riebalai yra ir energijos rezervas. Apkūnius žmones, kurie turi didelį kiekį kūno riebalų, galima vadinti sukaupusiais daug energijos, kadangi jie šią energiją gavę iš maisto, jos nesudegino ir ji liko kūne kaip energijos rezervas. Jūsų dėmesiui – informacija apie omega 3 riebalų rūgštis.

raumenų atsigavimas

Kaip skirstomi riebalai?

1. Nesotieji (gerieji) riebalai.
2. Sotieji (blogieji) riebalai.
Jeigu norite plačiau apie juos sužinoti, tai galite padaryti čia.

Kas yra gerieji riebalai?

Tai tokie riebalai, kurie turi teigiamą poveikį žmogaus organizmui ir priešingai negu blogųjų riebalų, gerųjų riebalų žmogus dažniausiai suvartoja per mažai, todėl kūnas negauna teigiamo gerųjų riebalų poveikio arba gauna jo minimaliai. Tam, kad ištaisyti šitą klaidą, į savo mitybą turime įdėti daugiau produktų, turinčių gerųjų riebalų.

Nesočiųjų (gerųjų) riebalų skirstymas:
1. Mononesotieji riebalai – jie neturi nei neigiamo, nei teigiamo poveikio žmogaus organizmui, kiti teigia, kad jie gali padėti sumažinti širdies ligų riziką. Taip pat manoma, kad šie riebalai, gali padėti sureguliuoti insulino ir cukraus kiekį kraujyje.  Šie riebalai ląstelėse pristabdo oksidavimosi procesus, taigi atitolina organizmo senėjimą. Šių riebalų galima rasti: rapsuose, riešutuose, alyvuogėse ir šių produktų aliejuose, avokaduose.
2. Polinesotieji riebalai (omega 3 riebalų rūgštys) – tai naudingi žmogaus organizmui riebalai, apsaugantys organizmą nuo širdies ligų, mažinantys cholesterolio kiekį kraujyje, padedantys išvengti sąnarių ir odos problemų. Šie riebalai didina „gerojo” cholesterolio kiekį kraujyje, padeda suskaidyti ir pašalinti iš ląstelių „blogojo” cholesterolio paliktas nuosėdas.

Apie OMEGA 3

Omega-3 riebalų rūgštys – tai polinesočiosios riebalų rūgštys, kurių organizmas negali pasigaminti pats, todėl jos vadinamos nepakeičiamomis arba būtinomis riebalų rūgštimis. Šios rūgštys yra būtinos gaminat įvairius biologiškai aktyvius junginius mūsų organizme, todėl mes privalome jų gauti su maistu.

Omega-3 riebalų rūgščių nauda

Kadangi šių riebalų rūgščių mūsų organizmas negali pasigaminti pats, todėl mes privalome jų gauti su maistu.

Omega-3 riebalų rūgščių nauda:
*Veikia kraujo klampumą – skystina kraują (slopina krešėjimą);
*Stiprina imunitetą.
*Mažina širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimo riziką (aterosklerozės, miokardo infarkto);
*Mažina kraujo spaudimą;
*Veikia kraujo riebalus, t. y. mažina „blogojo“ cholesterolio kiekį ir mažina trigliceridų kiekį;
*Slopina trombų susidarymą;
*Skatina regeneracinius (atsinaujinimo) audinių procesus;
*Didina kraujagyslių elastingumą;
*Gerina ląstelių sienelių laidumą pernešamoms maistinėms medžiagoms;
*Pastebėtas poveikis nervų sistemos veiklai: gerina atmintį, padeda įveikti stresą, mažina agresyvumą ir padeda kovoti su depresija;

Omega 3 riebalų rūgščių šaltiniai

Jų gausų šiuose produktuose: linų sėmenų, rapsų

omega 3kanapių, graikinių riešutų, kviečių gemalų ir sojų aliejus.
Omega 3 kiekis procentais įvairiuose aliejuose:
linų sėmenų: 53-62%
rapsų: 11%
graikinių riešutų: 10%
kviečių gemalų: 7%
sojos pupelių: 7%

Kiti produktai, kuriuose gausu šių riebalų rūgščių: riešutai, riebios jūros žuvys (tunas, lašiša, silkė, skumbrė, sardinė). Mažesni kiekiai randami: upėtakiuose, jūrinėse plekšnėse, menkėse, ešeriuose. Taip pat omega 3 RR yra maisto papildų gamintojų sukurtose omega 3 kapsulėse ir žuvų taukuose.

Omega 3 kapsulės

Tokios kapsulės yra tikras išsigelbėjimas tiems, kas negali leisti, nemėgsta ar tiesiog nespėja suvalgyti reikiamo kiekio gerųjų riebalų turinčių produktų. Tik nepermokėkite už vardą ir atkreipkite dėmesį, iš kokio šaltinio pagamintos tos kapsulės. Mes galime rekomenduoti kreiptis į mūsų partnerius MAISTO PAPILDAI PIGIAU, kur parašius jiems, kad esate nuo sportuojančių gausite ne tik nuolaidas, bet išskirtines konsultacijas.

***

NEMOKAMAI konsultuojame mitybos, sporto, papildų klausimais! Rašyk     mityba    mityba

Sveiki, klausimus rašykite ČIA ;)